De fietsenmaker blijft onmisbaar bij de aanschaf van een nieuwe fiets, zo concludeert Rik Booltink dit weekend in de Telegraaf. Waar fietsonderdelen en -kleding massaal online worden besteld, gaat de consument voor de aanschaf van een (elektrische) fiets nog het liefst naar een fysieke winkel. Booltink sprak onder andere met Gijs Maljaars, één van de oprichters van Fietsvergelijkers.nl. Mensen willen een fiets graag even ‘voelen’ voordat ze overgaan tot koop. Daarnaast zal ook de expertise van een dealer voor klanten van belang zijn. Met name op het gebied van elektrische fietsen volgen de ontwikkelingen elkaar in rap tempo op. Het is dan fijn om goed te worden voorgelicht.
Opmerkelijk is de opkomst van grote testcenters, waar online fietswinkels consumenten de kans geven om hun assortiment te bekijken en een proefrit te maken. De fietsen worden daar niet ter plekke verkocht, mensen kunnen deze na afloop zelf online bestellen. De slimme consument gaat dan natuurlijk eerst even naar Fietsvergelijkers.nl om de laagste prijs voor zijn of haar fiets te vinden!